Atelier „Audience research & engagement”

Vă invităm să participați la un atelier despre audiențele de media, organizat de către Departamentul de Jurnalism, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București (FJSC, UB). Atelierul se va desfășura în limbile engleză și română și va avea loc în 22 martie 2024, între orele 10:00-15:45 la Rectoratul Universității din București (Șoseaua Panduri 90, parter – Sala Senatului).

V-ați întrebat vreodată cum ar arăta alegerile dacă cetățenii obișnuiți nu ar fi  interesați sau, mai rău, nu ar ști că au fost organizate? Cum putem să atragem atenția publicului larg asupra materialele jurnalistice de investigație excepționale, în online și în media tradiționale? Ce putem face în legătură cu persoanele care evită în mod activ subiectele jurnalistice despre crize?

Pe 22 martie, la București, Departamentul de Jurnalism al FJSC, UB, împreună cu ActiveWatch și cu susținerea financiară a Ambasadei regatului Țărilor de Jos, organizează o întâlnire dintre specialiștii care lucrează în cercetarea comercială și cercetarea academică, managerii de presă, jurnaliștii și studenții la jurnalism, din România, Europa și Statele Unite ale Americii, pentru a discuta:

  •  Instrumente de cercetare a audienței clasice și avangardiste (calitative și cantitative)
  •  Rezultate de cercetare comercială, înainte de anul electoral 2024 (ARMA & SATI)
  •  Rezultate de cercetare academică (audiențe formate din adolescenți – GEMINI, audiențe digitale –  Digital News Report, audiențele echipelor de verificare de informații – Lakmusz)
  •  Instrumentele online gratuite pentru a urmări și a înțelege comportamentul audiențelor 
  •  Instrumentele online gratuite pentru crowdsourcing de conținut jurnalistic.

Intervenția principală: Dr. Desiree Hill, specialist Fulbright la Universitatea din București, profesor american și fost manager de media.

Ziua este organizată ca o serie de ateliere care discută instrumente și practici reale, din redacțiile din întreaga lume, alături de rezultate din cercetarea comercială și academică, în perspectiva anului electoral 2024. Iată o parte dintre vorbitorii de la workshop-ul despre cercetarea de audiență și audience engagement:

  • Natalia Zaba, Google News Lab Fellow
  • Prof. emerit Mihai Coman, GEMINI, Universitatea din București
  • Polyák Gábor, Prof. PhD, & Szilvia Német, Lakmusz/  Universitatea Eötvös Loránd, Ungaria
  • Prof. univ. dr. Raluca Radu, Digital News Report & GEMINI, Universitatea din București
  • Lector univ. dr. Antonia Matei, Digital News Report, Universitatea din București
  • Prof. univ. dr. Georgeta Drulă, Universitatea din București
  • Adriana Rogoz, Client Communication Manager for Kantar Romania, Media Division  
  • George Mușat, Head of Business Analytics for Publicis Groupe Romania, Member of BoD TV Joint Industry Committee (ARMA)
  • Florin Tudoran, director de cercetare, BRAT – Biroul Român de Audit Transmedia
  • Tom Somers, ex-vicepreședinte pentru Audience Intelligence & Development la TEGNA (SUA).

Vă rugăm să folosiți link-ul de mai jos pentru a rezerva un loc în Sala Senatului, vineri, pe 22 martie, la  Audience research & engagement:
https://forms.gle/gWVFAvaEhUgAYTxTA

Vă așteptăm!