Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării are toate programele autorizate sau acreditate de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) şi oferă programe la nivel licenţă, masterat şi doctorat în jurnalism, comunicare şi relaţii publice, publicitate şi ştiinţe ale comunicării.
Toate diplomele şi atestatele eliberate de FJSC sunt recunoscute oficial; majoritatea absolvenților se integrează profesional în instituțiile mass-media din România şi din străinătate, agenții de publicitate şi de relații publice, departamente de comunicare.
Link pentru înscrierea la admitere: (în curs de actualizare)
Detalii privind modalitatea de înscriere găsiți mai jos în pagină.
Adresa de contact admitere: admitere2025@fjsc.ro
Înscrieri online: 01 – 15.07.2025
Examene orale: 21 – 24.07.2025 (datele examenelor se vor afișa în timp util)
(în curs de actualizare)
PMAV – Producție Multimedia și Audio-Video: un proiect de cercetare sau aplicativ (produs) din profilul programului masteral (probă scrisă) și susținerea proiectului (probă orală)
JT – Jurnalism Tematic: un eseu motivațional privind dezvoltarea profesională prin intermediul acestui program de master (probă scrisă) și analiza unei informații din actualitatea socială, politică sau culturală prin prisma mai multor elemente structurante (probă orală)
MIM – Managementul Instituțiilor Media: un proiect de cercetare sau practic din profilul programului masteral (probă scrisă)
MPC – Modă, publicitate, consum
1) Eseu motivational, 3-4 pagini
2) Interviu în fața comisiei în care candidatul își va susține eseul și va răspunde întrebărilor adresate din partea comisiei.
ADC – Advertising and Digital Communication
The admission exam of the Advertising and Digital Communication Master programme consists of a linguistic test graded admitted/rejected and a written research project (or applied project) that will be presented during an interview.
For the language communication skills there will be accepted a language certificate on CEFR (at least B2, preferably C1 or C2) or academic studies graduated in English. The candidates who do not have such a document, will be subjected to a test before presenting the project. This test, graded admitted/rejected, will consist in a brief topic to be solved in 15 minutes. Both the project presentation (the interview) and the evaluation of language communication skills will take place on the same day.
This project represents a research proposal or an applied project on a topic of the master profile. The project will be submitted at the registration.
Candidates shall advance a proposal of a research or applied project in the following fields: advertising, mass media, new technologies, audio-video communication a.s.o. The paper (no longer than 10000 characters, without spaces or 1500 words) shall be written in English according to the following editing rules: Times New Roman, 12, 1,5 space between lines, justify, A4 format. The project must comply with the academic standards of editing and quotations (APA 7th edition). It is not necessary to present a finalized project, but a proposal.
https://apastyle.apa.org/products/publication-manual-7th-edition
The project should follow this structure:
Project assessment will take into consideration the literature review, the proposed methodology and solutions (or the explanation of the applied project), and last, but not least, the right quotations of references. The list of references should be seen as possible suggestions, any other scientific source being welcome.
2.The interview (the project presentation):
The candidate will state the main reasons for joining the Master programme and will present the paper/ project in front of the exam commission. The interview will be conducted in English in order to prove the linguistic skills. It is recommended that candidates should prepare a presentation by using different programs such as Microsoft PPT, Prezi, Canva a.s.o.
Bibliografie selectivă / References
CRU – Comunicare și resurse umane
1) Probă scrisă. Eseu de motivație (2-3 pagini) care se depune la înscriere.
Eseul va cuprinde următoarele elemente: prezentarea candidatului/candidatei (studii, stagii de practică/internship, activități de voluntariat), argumente în favoarea opțiunii pentru programul de master, posibile teme de cercetare/analiză organizațională care ar putea fi dezvoltate în cadrul studiilor, bibliografie selectivă de specialitate.
2) Probă orală. Prezentarea eseului de motivație.
CCPRP – Campanii de comunicare în publicitate și relații publice
1) Proba scrisă, depusă la înscriere: un eseu motivațional de aproximativ 2-3 pagini, care sa conțină argumente pentru care candidatul își doreste admiterea la acest program masteral.
1) Interviu în fața comisiei în care candidatul își va susține eseul și va răspunde întrebărilor adresate din partea comisiei.
MDS – Médias, développement et société
1) Probă scrisă: Eseu de motivație (2-3 pagini) care se depune la înscriere.
Eseul va cuprinde următoarele elemente: prezentarea candidatului/candidatei (studii, stagii de practică sau de internship, experiență profesională, activități de voluntariat), argumente în favoarea opțiunii pentru programul de masterat, posibile teme practice/de cercetare care ar putea fi dezvoltate în cadrul studiilor, bibliografie selectivă de specialitate.
2)Probă orală: probă de verificare a cunoștințelor de limbă franceză
3) Proba orală: Prezentarea eseului de motivație
Criteriile de evaluare la proba orală: competenţa lingvistică, prezentarea convingătoare a eseului de motivație.
N.B. Examenul se desfăşoară integral în limba franceză. Prezentarea la proba orală/ interviu este precedată de proba de cunoaștere a limbii străine, evaluată cu calificativ: admis/vs/respins.
CASC – Cercetare aplicativă în științele comunicării
1) Proba scrisă: Eseu motivational, 3-4 pagini.
Eseul poare cuprinde: prezentarea candidatului/candidatei (studii, stagii de practică/internship, activități de voluntariat), argumente în favoarea opțiunii pentru programul de master, posibile teme de cercetare care ar putea fi dezvoltate în cadrul studiilor și trasee de carieră avute în vedere.
2) Proba orală: Interviu in fata comisiei in care candidatul isi va sustine eseul si va raspunde intrebarilor adresate din partea comisiei
JCP – Jurnalism și comunicare politică
1) Proba scrisă: propunere de proiect de cercetare sau practic din profilul programului masteral. Candidata/Candidatul va elabora o propunere de proiect de cercetare sau proiect aplicativ în domeniul jurnalismului politic ori al comunicării politice. Acesta va avea aproximativ 1000-1300 de cuvinte. Proiectul va fi depus la înscriere.
Structura proiectului:
Propunerea de proiect va fi însoţită de bibliografie, iar pentru citare se recomandă utilizarea stilului APA în citare şi în redactarea bibliografiei. http://www.apastyle.org/learn/tutorials/basics-tutorial.aspx
Textul va fi redactat cu diacritice, corp 12, Times New Roman, la un rând și jumătate distanţă.
Bibliografie orientativă:
Criteriile de evaluare la proba scrisă: competenţa lingvistică, claritatea formulării temelor de analizat, acurateţea utilizării instrumentelor de cercetare, coerenţa textului, originalitatea demersului propus.
2) Proba orală: susţinerea proiectului în faţa comisiei, precum şi prezentarea argumentelor privind motivaţia de a urma acest program de masterat.
CUM MĂ ÎNSCRIU LA EXAMENUL DE ADMITERE PENTRU PROGRAMELE DE MASTERAT?
Depunerea dosarului se face ONLINE prin programul de școlaritate al FJSC (ADMA) accesând link-ul de mai jos: (în curs de actualizare)
ATENȚIE!!! Pentru accesul în aplicația de înscriere candidații trebuie să-și creeze cont de e-mail pe domeniul gmail.com (dacă nu au deja una de acest tip).
Recomandarea este ca adresa să fie de forma nume.prenume@gmail.com sau prenume.nume@gmail.com.
Platforma de înscriere nu permite accesul decât cu acest tip de adresă.
Pentru absolvenții FJSC care doresc să se înscrie la concursul de admitere pentru studiile universitare de master este necesară o altă adresă personală de email decât cea/cele existente în contul anterior de student. Nu utilizați adresele de e-mail instituționale!
CUM SE FACE DEPARTAJAREA ÎN CAZUL MEDIILOR EGALE LA ADMITERE?
Departajarea la medii egale se va face, după următoarele 3 criterii, astfel:
CÂT ESTE TAXA DE ÎNSCRIERE?
Înscrierea – 300 de lei pentru înscrierea la unul sau mai multe programe de master (maximum 3).
(Taxa de înscriere se poate achita online sau la orice bancă sau sucursală de bancă în contul BCR Sector 5, Cod IBAN: RO03RNCB 0076010452620060, Cod fiscal 4505502);
CÂT ESTE TAXA DE ȘCOLARIZARE?
Taxa de școlarizare aferentă anului universitar 2025-2026 pentru studii universitare de masterat – 5000 lei.
Indexarea taxelor de școlarizare s-a efectuat în acord cu Decizia nr. 241/24.02.2022 a CA prin care Consiliul de Administrație a decis începând din anul 2022 indexarea anuală a taxelor de școlarizare în acord cu rata anuală a inflației comunicată de INS pentru anul anterior și prin votul CF din 22-23.03.2024. Taxele de studii vor fi supuse votului Senatului Universității.
La depunere dosarul va cuprinde copii scanate ale următoarelor documente:
Numai pentru persoanele care solicită scutirea de taxă la înscriere la concursul de admitere, se va prezenta scanat unul din următoarele documente:
POT SĂ MĂ ÎNSCRIU LA DOUĂ SAU TREI PROGRAME DE MASTERAT?
Da, candidații se pot înscrie la mai multe programe. Vor depune proiecte/eseuri pentru fiecare program (conform cerințelor specificate) la care se înscriu.
INFORMAȚII PENTRU ÎNSCRIEREA ETNICILOR ROMÂNI DIN AFARA ȚĂRII
Informațiile sunt disponibile aici: https://unibuc.ro/international/admitere-etnici-romani/#1555678676043-1522c7ec-3661
Detalii privind modalitatea de înscriere găsiți mai jos în pagină.
Adresa de contact admitere: admitere2024@fjsc.ro
Înscrieri online: 02.09-11.09.2024
Examene orale: 13.09-16.09.2024 – datele examenelor se vor afișa în timp util
PMAV – Producție Multimedia și Audio-Video: un proiect de cercetare sau aplicativ (produs) din profilul programului masteral (probă scrisă) și susținerea proiectului (probă orală)
JT – Jurnalism Tematic: un eseu motivațional privind dezvoltarea profesională prin intermediul acestui program de master (probă scrisă) și analiza unei informații din actualitatea socială, politică sau culturală prin prisma mai multor elemente structurante (probă orală)
MIM – Managementul Instituțiilor Media: un proiect de cercetare sau practic din profilul programului masteral (probă scrisă)
MPC – Modă, publicitate, consum
1) Eseu motivational, 3-4 pagini
2) Interviu in fata comisiei in care candidatul isi va sustine eseul si va raspunde intrebarilor adresate din partea comisiei
ADC – Advertising and Digital Communication
Examenul de admitere al masteratului de Advertising and Digital Communication (Publicitate și Comunicare Digitală) constă într-un test lingvistic evaluat cu admis/respins și un proiect de cercetare (sau aplicativ) scris care va fi prezentat în timpul unui interviu (proba orală).
Pentru abilitățile lingvistice de comunicare se va accepta un certificat de limbă de tip CEFR (cel puțin B2, preferabil C1 sau C2) sau studii academice absolvite în limba engleză. Candidații care nu au un astfel de document vor susține un test înaintea prezentării proiectului. Acest test, notat cu admis/respins constă într-o temă scurtă de rezolvat în 15 minute. Atât prezentarea proiectului (interviul), cât și evaluarea abilităților de comunicare lingvistică se vor petrece în aceeași zi.
Acest proiect reprezintă o propunere de cercetare sau un proiect aplicativ pe o temă a profilului masterului.
Candidații vor veni cu o propunere de proiect de cercetare sau proiect aplicativ în următoarele domenii: publicitate, mass media, noile tehnologii, comunicare audio-vizuală etc. Lucrarea (nu mai lungă de 10000 de caractere, cu spații sau 1500 cuvinte) ar trebui să fie scrisă în limba engleză respectând aceste reguli de editare: Times New Roman, caracter de 12, 1,5 spațiu între rânduri, centrat, formatul A4. Proiectul trebuie să respecte standardele academice de editare și citare (APA 7th edition).
https://apastyle.apa.org/products/publication-manual-7th-edition
Proiectul trebuie să respecte structura:
Evaluarea lucrării va avea în vedere literatura științifică utilizată, metodologia folosită și soluțiile propuse (sau explicarea proiectului aplicativ) și, nu în ultimul rând, citarea corectă a bibliografiei. Lista referințelor bibliografice reprezintă doar o sugestie, orice sursă științifică este binevenită.
Candidatul va prezenta motivele alegerii participării la programul de masterat şi va susţine în faţa comisiei propunerea de proiect de cercetare sau de proiect practic. Aceasta se va desfășura în limba engleză, pentru a dovedi cunoașterea limbii străine. Este recomandabil ca la prezentarea proiectului, candidații să aibă pregătită și o prezentare utilizând programe precum Microsoft PPT, Prezi, Canva etc.
CRU – Comunicare și resurse umane
1) Probă scrisă. Eseu de motivație (2-3 pagini) care se depune la înscriere.
Eseul va cuprinde următoarele elemente: prezentarea candidatului/candidatei (studii, stagii de practică/internship, activități de voluntariat), argumente în favoarea opțiunii pentru programul de master, posibile teme de cercetare/analiză organizațională care ar putea fi dezvoltate în cadrul studiilor, bibliografie selectivă de specialitate.
2) Probă orală. Prezentarea eseului de motivație.
CCPRP – Campanii de comunicare în publicitate și relații publice
1) Proba scrisă, depusă la înscriere: un eseu motivational de aproximativ 2-3 pagini, care sa contina argumente pentru care candidatul isi doreste admiterea la acest program masteral.
1) Interviu in fata comisiei in care candidatul isi va sustine eseul si va raspunde intrebarilor adresate din partea comisiei
MDS – Médias, développement et société
1) Probă scrisă: Eseu de motivație (2-3 pagini) care se depune la înscriere.
Eseul va cuprinde următoarele elemente: prezentarea candidatului/candidatei (studii, stagii de practică sau de internship, experiență profesională, activități de voluntariat), argumente în favoarea opțiunii pentru programul de masterat, posibile teme practice/de cercetare care ar putea fi dezvoltate în cadrul studiilor, bibliografie selectivă de specialitate.
2)Probă orală: probă de verificare a cunoștințelor de limbă franceză
3) Proba orală: Prezentarea eseului de motivație
Criteriile de evaluare la proba orală: competenţa lingvistică, prezentarea convingătoare a eseului de motivație.
N.B. Examenul se desfăşoară integral în limba franceză. Prezentarea la proba orală/ interviu este precedată de proba de cunoaștere a limbii străine, evaluată cu calificativ: admis/vs/respins.
CASC – Cercetare aplicativă în științele comunicării
1) Proba scrisă: Eseu motivational, 3-4 pagini.
Eseul poare cuprinde: prezentarea candidatului/candidatei (studii, stagii de practică/internship, activități de voluntariat), argumente în favoarea opțiunii pentru programul de master, posibile teme de cercetare care ar putea fi dezvoltate în cadrul studiilor și trasee de carieră avute în vedere.
2) Proba orală: Interviu in fata comisiei in care candidatul isi va sustine eseul si va raspunde intrebarilor adresate din partea comisiei
JCP – Jurnalism și comunicare politică
1) Proba scrisă: propunere de proiect de cercetare sau practic din profilul programului masteral. Candidata/Candidatul va elabora o propunere de proiect de cercetare sau proiect aplicativ în domeniul jurnalismului politic ori al comunicării politice. Acesta va avea aproximativ 1000-1300 de cuvinte. Proiectul va fi depus la înscriere.
Structura proiectului:
Propunerea de proiect va fi însoţită de bibliografie, iar pentru citare se recomandă utilizarea stilului APA în citare şi în redactarea bibliografiei. http://www.apastyle.org/learn/tutorials/basics-tutorial.aspx
Textul va fi redactat cu diacritice, corp 12, Times New Roman, la un rând și jumătate distanţă.
Bibliografie orientativă
Criteriile de evaluare la proba scrisă: competenţa lingvistică, claritatea formulării temelor de analizat, acurateţea utilizării instrumentelor de cercetare, coerenţa textului, originalitatea demersului propus.
2) Proba orală: susţinerea proiectului în faţa comisiei, precum şi prezentarea argumentelor privind motivaţia de a urma acest program de masterat.
CUM MĂ ÎNSCRIU LA EXAMENUL DE ADMITERE PENTRU PROGRAMELE DE MASTERAT?
Depunerea dosarului se face ONLINE prin programul de școlaritate al FJSC (ADMA) accesând link-ul de mai jos: https://bit.ly/3QZpSuH
ATENȚIE!!! Pentru accesul în aplicația de înscriere candidații trebuie să-și creeze cont de e-mail pe domeniul gmail.com (dacă nu au deja una de acest tip).
Recomandarea este ca adresa să fie de forma nume.prenume@gmail.com sau prenume.nume@gmail.com.
Platforma de înscriere nu permite accesul decât cu acest tip de adresă.
Pentru absolvenții FJSC care doresc să se înscrie la concursul de admitere pentru studiile universitare de master este necesară o altă adresă personală de email decât cea/cele existente în contul anterior de student. Nu utilizați adresele de e-mail instituționale!
CUM SE FACE DEPARTAJAREA ÎN CAZUL MEDIILOR EGALE LA ADMITERE?
Departajarea la medii egale se va face, după următoarele 3 criterii, astfel:
CÂT ESTE TAXA DE ÎNSCRIERE?
Înscrierea – 300 de lei pentru înscrierea la unul sau mai multe programe de master (maximum 3).
(Taxa de înscriere se poate achita online sau la orice bancă sau sucursală de bancă în contul BCR Sector 5, Cod IBAN: RO03RNCB 0076010452620060, Cod fiscal 4505502);
CÂT ESTE TAXA DE ȘCOLARIZARE?
Taxa de școlarizare aferentă anului universitar 2024-2025 pentru studii universitare de masterat – 4800 lei.
Indexarea taxelor de școlarizare s-a efectuat în acord cu Decizia nr. 241/24.02.2022 a CA prin care Consiliul de Administrație a decis începând din anul 2022 indexarea anuală a taxelor de școlarizare în acord cu rata anuală a inflației comunicată de INS pentru anul anterior și prin votul CF din 22-23.03.2024. Taxele de studii vor fi supuse votului Senatului Universității.