Jurnalism medical

Curs facultativ, Semestrul II

Ai avut cel puțin o dată până acum nevoie de o informație medicală. Și ai căutat-o. Sigur ai dat peste un text care nu ți-a răspuns la întrebări, care ți s-a părut confuz, poate chiar contradictoriu cu ceea ce ai mai citit în altă parte. Și asta sigur te-a enervat. Chiar dacă erai doar curios și voiai să afli mai multe despre un subiect medical. Gândește-te că un om și nu AI a scris ceea ce tu ai considerat o prostie. Curând tu vei fi omul care scrie și alte câteva sute, sute de mii sau, dacă ești chiar inspirat și norocos, milioane de oameni vor citi sau vor vedea produsul tău legat de o temă medicală. Pun pariu cu tine că nu vrei să se supere pe tine, cum te-ai supărat tu pe alții. Și mai gândește-te că după pandemia din care încă n-am ieșit, apetitul nostru pentru astfel de subiecte va rămâne ridicat. Fie că vei lucra în PR, fie că vei fi jurnalist, vei avea nevoie să știi cum traduci informația medicală în „pacienteză” Nu e chirurgie pe creier, dar ai de respectat reguli simple. De scriere, de filmare, de abordare a medicilor neprietenoși sau a studiilor stufoase.

Au descoperit alții apa caldă înaintea ta, așa că te aștept să descoperim împreună cât de provocator e jurnalismul medical. Nu îți pune nimeni bisturiul în mână, dar vei vedea cum trebuie să-ți folosești exact ca un chirurg și stăpânirea de sine, și experiențele anterioare și empatia, dar și abilitățile de comunicator. Dacă nu bifezi, încă, niciuna dintre ele, stai liniștit! Se învață!

Ioana Răduca este licențiat în Jurnalism și Științele Comunicării, are un Master în Științe Cognitive în cadrul Universității București. A beneficiat de mai multe programe de training în Statele Unite, organizate de Departamentul de Stat și Banca Mondială. De mai bine de 17 ani lucrează ca jurnalist tv, în cadrul Departamentului de Știri, unde a fost rând pe rând reporter, editor, coordonator Secția Social, coordonator Proiecte Speciale, realizator de documentar tv, moderator emisiuni live, Redactor Șef. Acoperirea și coordonarea subiectelor din Sănătate a reprezentat o parte substanțială a muncii din tv. Un an a rătăcit din presă și a făcut comunicare medicală într-o Agenție de Marketing și Relații Publice.