Lector univ. dr. Manuela ȚIMBOLSCHI-PREOTEASA

manuela.preoteasa@fjsc.ro

Lector univ. dr. Manuela ȚIMBOLSCHI-PREOTEASA

Departamentul de Jurnalism

Doctorat în Ştiinţe ale Comunicării (Universitatea din Bucureşti, 2011) pe tema evoluției mass-media în perioada post-comunistă din perspectiva structurilor de proprietate (pluralismul structural și riscurile concentrării mass-media pentru democraţie), Master în Managementul instituțiilor Mass-Media (Universitatea din Bucureşti, FJSC), Licenţă în Jurnalism (Universitatea din Bucureşti, FJSC, 1999). Centrul de cercetare SPARTA.

E-mail: manuela.preoteasa@fjsc.ro
Consultaţii: Luni, 12.00-14.00.

Interese de cercetare şi de predare

  • Structuri de proprietate în mass-media
  • Structuri de proprietate în piaţa marilor furnizori de internet
  • Deontologia mass-media

Publicaţii importante

  • Preoteasa, M, Comanescu, I, (2011), Mapping Digital Media, Open Society Institute online report
  • Radu, R.N. & Preoteasa, M. (2012) Economia mass-media, Iaşi, Polirom
  • Autor al capitolelor despre conflictul de interese, publicitatea mascată în Radu, R. (coord.), 2015, Deontologia comunicării publice, Iași, Polirom
  • Preoteasa, Manuela, (2011), "Romania" in Martin, Beate, Scheuer, Alexander, Bron, Christian, eds., The Media in South-East Europe Comparative Media Law and Policy Study, Saarbrucken- Berlin-Bruxelles: Institute of European Media Law
  • Preoteasa, Manuela, “Romania”, (2008), în Television across Europe – Following Reports 2008, London - Budapest: Open Society Institute, Network Media Program
  • Preoteasa, Manuela, “Romania”, (2005), in Television across Europe: regulation, policy and independence, London - Budapest: Open Society Institute: Network Media
  • Preoteasa, Manuela, (2004), Structurile de proprietate ale media în România (Media Ownership in Romania – update to the English version study), Bucharest: Center for Independent Journaism, South East Europe Network for Professionalization of Media (SEENPM)
  • “Romania: Two TV networks, two realities”, in Indicator of Public Interes – TV prime Time Domestic News Monitoring and Analysis of TV News, SEENPM, International Media Support, Media Plan Institut, Sarajevo, 2007