Lector univ. dr. Gheorghe ANGHEL

gheorghe.anghel@fjsc.ro

Lector univ. dr. Gheorghe Anghel

Departamentul de Jurnalism

Biografie

Gheorghe Anghel este cadru didactic la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din Bucureşti.

Aria sa de expertiză didactică și științifică include: Graphic Design, Jurnalism digital, Social Media, Jurnalism religios şi Jurnalism cu telefonul mobil.

A lansat şi predă cursul facultativ Mobile/Social Media Journalism, printre primele cursuri din mediul universitar românesc dedicate practicii jurnalismului cu ajutorul telefoanelor mobile inteligente şi al reţelelor de socializare.

Este autorul volumului „Strategii şi forme de comunicare ale Bisericii Ortodoxe Române folosite în procesul construcţiei identitare”, publicat în anul 2019, la Editura Universităţii din Bucureşti.

A profesat ca jurnalist 12 ani, ocupând poziţii redacţionale, de la redactor până la editor-şef, iar în prezent îşi desfăşoară activitatea în relaţii publice.

Publicații

Articole
  • Anghel, G. (2021). Noi mijloace de cateheză pe rețelele de socializare: Studiu de caz Agenția de știri Basilica [New Means of Catechesis on Social Media: Case Study of Basilica News Agency]. Theological Review, nr. 4/2021.
  • Anghel, G. (2016). Evenimentul religios între mediatizare și desacralizare: Moaștele Sfântului Andrei în România (octombrie 2011). Revista Transilvania, Nr. 7/2016, pp. 67-72.
  • Anghel, G. (2016). „Media event”: Moaştele Sfântului Andrei în România. Revista Transilvania, Nr. 6/2016, pp. 59-67.
Volume
  • Anghel, G. (2019). Strategii și forme de comunicare ale Bisericii Ortodoxe Române în procesul construcției identitare. Editura Universității din București. 
Volume coordonate
  • Bardan, A., Momoc, A., & Anghel, G. (2022). Mass media din comunism pe înţelesul tinerilor. Tritonic.
Capitole în volume
  • Anghel, G. (2023). Social Media şi încadrarea vizuală a conflictului din Ucraina: BBC News, Ria Novosti şi Ukrinform [Social Media and Visual Framing of the conflict in Ukraine: BBC News, Ria Novosti and Ukrinform]. În Conjucturi digitale. Media, Comunicare, Educaţie. Tritonic Publishing House.
Conferințe
  • Anghel, G. (2022, Noiembrie). Conferință: Integrare prin cercetare şi inovare. Titlu prelegere: Generația Z și #MoJo: Cât de utilizat este telefonul mobil în practica jurnalistică? Organizator: Universitatea de stat din Moldova.
  • Anghel, G. (2022, 14-15 octombrie). Conferință: Mass-media în postcomunism: Moștenire, evoluție, tendințe. Jurnalismul – știință, profesie, ocupație sau hazard? Titlu prelegere: Mobile/Social Media Journalism: Practica în România. Organizatori: Universitatea din Oradea, Universitatea din Bucureşti, Universitatea de stat din Moldova, Universitatea din Szeged.
  • Anghel, G. (2022, iunie 20-22). Conferință: Networked communication in the (post-)global era: Informare și cunoaștere în lumea digitală. Titlu prelegere: The role of Social Media in visual framing of the conflict in Ukraine. Organizatori: Universitatea din București, Universitatea de stat din Moldova, Universitatea din Sofia, Universitatea din Niš.
  • Anghel, G. Bardan, A., Momoc, A. (2021, mai 20-21). Conferință: 30 years of higher education in journalism and communication in Eastern Europe after 1989: From conquering the freedom of expression to embracing digital communication. Titlu prelegere: The Domestic Media Landscape in Romania before (and after) 1989: media devices embedded in personal histories. Organizatori: Universitatea din București, Universitatea de stat din Moldova, Universitatea din Sofia, Universitatea din Niš.
  • Anghel, G. (2016, noiembrie 4-5). Conferință: Teorii, Granițe, Comunități. Reconfigurări identitare într-o lume dis(continuă). Titlu prelegere: Rolul Sfântului Antim Ivireanul în conturarea identității românești. Organizator: Departamentul de științe ale Comunicării din Facultatea de Litere a Universității din București.
  • Anghel, G. (2016, iunie 2-3). Conferință: Understanding Transition IV – Ways And Challenge to responsability. Titlu prelegere: Responsible Journalism – A Step towards a Healthy Ethic Society. Case study: Basilica News Agency. Organizatori: Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării – Universitatea din Bucureşti, Université Lumière Lyon 2.