Bardan, Alexandra. Momoc, Antonio. Anghel, Gheorghe (coord.). (2022). Mass media din comunism pe înțelesul tinerilor, București: Tritonic. ISBN: 978-606-749-634-5.
Bardan, Alexandra. (2012). Introducere în designul de presă. București: Tritonic. 146 p. ISBN 978-606-8320-36-6.
Bardan, Alexandra. (2010). Les Industries Culturelles en Roumanie 1970-1989 – acteurs locaux, acteurs internationaux; L’émergence et l’enjeu d’un espace public alternatif de communication. București: Tritonic. 710 p. ISBN 978-606-8139-07-4.
Bardan, Alexandra. (2003). Marketing politic în România înainte şi după 1989. București: Tritonic. 196 p. ISBN: 973-8051-41-X.
Bardan, Alexandra. (2022). Breakdancing and Pop Communism in Romania: Avatars of English Pop Culture during the 1980s. In A. Polatti & R. Zanoni (coord.), «Pop-» & «post-». Contemporary Routes in English Culture (pp. 311-334). Fano: Aras Edizioni.
Bardan, Alexandra. (2022). Piața alternativă de produse media în România anilor ’80: consumul media al tineretului. In B.C. Iacob, C. Vasile, M. Anton (coord.), Tineri și tineret în România socialistă. Identitate, ideologie și dinamici socio-culturale (pp. 233-258). Târgovişte: Cetatea de Scaun.
Bardan, Alexandra. (2021). Parateleviziune în România anilor 1980. In D. Duminică (coord.), Audiovizualul, o istorie recentă (1928-2020) (pp. 25-44). București: Tritonic, ISBN 978-606-749-569-0
Bardan, Alexandra. (2020) „Oaze de occident”: turism și agrement în România anilor 1980. In D. Báthory, Ș. Bosomitu, C. Budeancă (editori), România de la comunism la postcomunism. Criză, transformare, democratizare (pp. 331-352). Anuarul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc. Volumele XIV-XV. Iași: Polirom, ISBN: 2344-6285.
Bardan, Alexandra. (2020) Piaţa alternativă de produse media în România anilor ’80: o abordare generaţională. In V. Târău (coord.), Ipostaze ale tinereţii în România comunistă (pp. 79-106). Cluj‐Napoca: Argonaut/ Mega, ISBN 978-606-020-292-9.
Bardan, Alexandra. (2020) La communication visuelle des changements climatiques dans les campagnes publicitaires. In V. Marinescu, D. Rovența‐Frumuşani (coord.), Communication, environnement et développement durable: études de cas (pp. 308-324). Cluj‐Napoca: Presa Universitară Clujeană, ISBN 978-606-37-0916-6.
Bardan, Alexandra. Vasilendiuc, Natalia. (2020). But Where Are the Tastes of Yesteryear? Mapping the Commodification of Communist-Era Food Brands. In V. Marinescu (coord.), Food, Nutrition and the Media (pp. 175-187). Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-46499-8.
Bardan, Alexandra. Vasilendiuc, Natalia. (2019). Une nostalgie pas comme les autres : conservation et marchandisation des produits alimentaires de l’époque communiste. In Valentina Marinescu, Daniela Rovența Frumușani (coord.), Santé et nutrition dans les médias actuels (pp. 145-166). Bucarest: Ars Docendi. ISBN: 978-606-998-0.
Bardan, Alexandra. Vasilendiuc, Natalia. (2019). Representations of the Communist Period in Romanian Digital Communities: A Quest for Online “Displaced Nostalgia.”. In R. Lizardi (coord.), Subjective Experiences of Interactive Nostalgia (pp. 145-166). Frankfurt: Peter Lang. ISBN: 978-1-4331-6245-9.
Vasilendiuc, Natalia. Bardan, Alexandra. (2019). Strategies of Social Media Communication on Two Facebook Communities Corupția Ucide and #Rezistența. In I. Iancu, D. C. Balaban și I. Hosu (coord.), Communication. Strategic Perspectives. Proceedings of PR Trend International Conference. 26–27 Feb. 2018 (pp. 143-156). Cluj-Napoca: Accent.
Bardan, Alexandra (2018). Industriile culturale în România comunistă, 1970-1989. in O. Nasui (coord.), Noii industriaşi, creativii 03 (pp. 78-85). București: PostModernism Museum. ISBN 978-606-94719-1-3.