Lector univ. dr. Alexandra BARDAN

alexandra.bardan@fjsc.ro

Lector univ. dr. Alexandra BARDAN

Departamentul de Jurnalism

Profilul ResearchGate, cu lista completă de publicații, poate fi accesat aici.

Doctorat în Ştiinţele Comunicării (Université Paris 3, Sorbonne Nouvelle, 2008)
Master în Proiecte Culturale (Université Paris 1, Panthéon Sorbonne, 1999)
Licenţă în Arte Decorative şi Design (Academia de Artă Bucureşti, 1997)

E-mail: alexandra.bardan@fjsc.ro
Consultaţii: Online, cu programare prealabilă prin e-mail

Interese de cercetare şi de predare

  • Design
  • Comunicare vizuală
  • Fotojurnalism
  • Istorie socială şi viaţă cotidiană în România comunistă

Publicații importante

  • Bardan, Alexandra. (2024). „Occidentul imaginar” și România Socialistă în anii 1980: o analiză din perspectiva istoriei orale, Revista Română de Sociologie, serie nouă, anul XXXV, nr. 3–4.
  • Bardan, Alexandra. (2023). Infografice și tablouri de bord. In Raluca-Nicoleta Radu (coord.), Date în imagini puternice: un manual pentru narațiuni vizuale (pp. 146-170). Iași: Polirom.
  • Bardan, Alexandra. (2023). Conceptul Phoenix și grafica mapelor de disc din România, 1968-1989. In Emanuel Copilaș (coord.), Formația Phoenix: muzică, politică, filosofie (pp. 93-138). Timișoara: Editura Universității de Vest din Timișoara.
  • Bardan, Alexandra. (2022). De stil: păr, modă și coafură în România, 1964–1985/ Stilfragen: Haare, Mode und Frisuren in Rumänien zwischen 1964 und 1985. In Corneliu Pintilescu, Roger Pârvu (ed.), Cultura vizuală în România comunistă. Între tendinţe de liberalizare şi restricţiile stalinismului târziu/ Die visuelle Kultur im kommunistischen Rumänien. Zwischen Tendenzen der Liberalisierung und stalinistischen Restriktionen (pp. 303-335). Cluj–Napoca: Mega.
  • Bardan, Alexandra. (2022). Breakdancing and Pop Communism in Romania: Avatars of English Pop Culture during the 1980s. In A. Polatti & R. Zanoni (coord.), «Pop-» & «post-». Contemporary Routes in English Culture (pp. 311-334). Fano: Aras Edizioni.
  • Vasilendiuc, Natalia, Bardan, Alexandra (2022), Mapping Twenty Years of Digital Empowerment in Romania: Limits and Challenges. Styles of Communication, 14(2), pp. 67-82.
  • Bardan, Alexandra. (2022). Piața alternativă de produse media în România anilor ’80: consumul media al tineretului. In B.C. Iacob, C. Vasile, M. Anton (coord.), Tineri și tineret în România socialistă. Identitate, ideologie și dinamici socio-culturale (pp. 233-258). Târgovişte: Cetatea de Scaun.
  • Bardan, Alexandra. Momoc, Antonio. Anghel, Gheorghe (coord.). (2022). Mass media din comunism pe înțelesul tinerilor. București: Tritonic. ISBN: 978-606-749-634-5.
  • Bardan, Alexandra (2021). Recalling socialism through clubbing posters: a visual analysis of grassroots alternative memory practices. Martor 26(1), 74-92.
  • Bardan, Alexandra. (2021). Parateleviziune în România anilor 1980. In D. Duminică (coord.), Audiovizualul, o istorie recentă (1928-2020) (pp. 25-44). București: Tritonic, ISBN 978-606-749-569-0
  • Bardan, Alexandra. (2020) Piaţa alternativă de produse media în România anilor ’80: o abordare generaţională. In V. Târău (coord.), Ipostaze ale tinereţii în România comunistă (pp. 79-106). Cluj‐Napoca: Argonaut/ Mega, ISBN 978-606-020-292-9.
  • Bardan, Alexandra. (2020) Nostalgia Waves: a Media Framing of Post-Communist Nostalgia in Romania. Polis, 8(3), 35-50.
  • Bardan, Alexandra. (2020) „Oaze de occident”: turism și agrement în România anilor 1980. In D. Báthory, Ș. Bosomitu, C. Budeancă (editori), România de la comunism la postcomunism. Criză, transformare, democratizare (pp. 331-352). Anuarul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc. Volumele XIV-XV. ISBN: 2344-6285.
  • Bardan, Alexandra. (2012). Introducere în designul de presă. București: Tritonic. 146 p. ISBN 978-606-8320-36-6.
  • Bardan, Alexandra. (2010). Les Industries Culturelles en Roumanie 1970-1989 – acteurs locaux, acteurs internationaux; L’émergence et l’enjeu d’un espace public alternatif de communication. București: Tritonic. 710 p. ISBN 978-606-8139-07-4.
  • Bardan, Alexandra. (2003). Marketing politic în România înainte şi după 1989. București: Tritonic. 196 p. ISBN: 973-8051-41-X.