Lector univ. dr. Alexandra BARDAN

alexandra.bardan@fjsc.ro

Lector univ. dr. Alexandra BARDAN

Departamentul de Jurnalism

Profilul ResearchGate, cu lista completă de publicații, poate fi accesat aici.

Doctorat în Ştiinţele Comunicării (Université Paris 3, Sorbonne Nouvelle, 2008)
Master în Proiecte Culturale (Université Paris 1, Panthéon Sorbonne, 1999)
Licenţă în Arte Decorative şi Design (Academia de Artă Bucureşti, 1997)

E-mail: alexandra.bardan@fjsc.ro
Consultaţii: Online, cu programare prealabilă prin e-mail

Interese de cercetare şi de predare

  • Design
  • Comunicare vizuală
  • Fotojurnalism
  • Istorie socială şi viaţă cotidiană în România comunistă

Publicații importante

  • Bardan, Alexandra. Momoc, Antonio. Anghel, Gheorghe (coord.). (2022). Mass media din comunism pe înțelesul tinerilor, București: Tritonic. ISBN: 978-606-749-634-5.
  • Bardan, Alexandra. (2012). Introducere în designul de presă. București: Tritonic. 146 p. ISBN 978-606-8320-36-6.
  • Bardan, Alexandra. (2010). Les Industries Culturelles en Roumanie 1970-1989 – acteurs locaux, acteurs internationaux; L’émergence et l’enjeu d’un espace public alternatif de communication. București: Tritonic. 710 p. ISBN 978-606-8139-07-4.
  • Bardan, Alexandra. (2003). Marketing politic în România înainte şi după 1989. București: Tritonic. 196 p. ISBN: 973-8051-41-X.
  • Bardan, Alexandra. (2022). Breakdancing and Pop Communism in Romania: Avatars of English Pop Culture during the 1980s. In A. Polatti & R. Zanoni (coord.), «Pop-» & «post-». Contemporary Routes in English Culture (pp. 311-334). Fano: Aras Edizioni.
  • Bardan, Alexandra. (2022). Piața alternativă de produse media în România anilor ’80: consumul media al tineretului. In B.C. Iacob, C. Vasile, M. Anton (coord.), Tineri și tineret în România socialistă. Identitate, ideologie și dinamici socio-culturale (pp. 233-258). Târgovişte: Cetatea de Scaun.
  • Bardan, Alexandra. (2021). Parateleviziune în România anilor 1980. In D. Duminică (coord.), Audiovizualul, o istorie recentă (1928-2020) (pp. 25-44). București: Tritonic, ISBN 978-606-749-569-0
  • Bardan, Alexandra. (2020) „Oaze de occident”: turism și agrement în România anilor 1980. In D. Báthory, Ș. Bosomitu, C. Budeancă (editori), România de la comunism la postcomunism. Criză, transformare, democratizare (pp. 331-352). Anuarul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc. Volumele XIV-XV. Iași: Polirom, ISBN: 2344-6285.
  • Bardan, Alexandra. (2020) Piaţa alternativă de produse media în România anilor ’80: o abordare generaţională. In V. Târău (coord.), Ipostaze ale tinereţii în România comunistă (pp. 79-106). Cluj‐Napoca: Argonaut/ Mega, ISBN 978-606-020-292-9.
  • Bardan, Alexandra. (2020) La communication visuelle des changements climatiques dans les campagnes publicitaires. In V. Marinescu, D. Rovența‐Frumuşani (coord.), Communication, environnement et développement durable: études de cas (pp. 308-324). Cluj‐Napoca: Presa Universitară Clujeană, ISBN 978-606-37-0916-6.
  • Bardan, Alexandra. Vasilendiuc, Natalia. (2020). But Where Are the Tastes of Yesteryear? Mapping the Commodification of Communist-Era Food Brands. In V. Marinescu (coord.), Food, Nutrition and the Media (pp. 175-187). Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-46499-8.
  • Bardan, Alexandra. Vasilendiuc, Natalia. (2019). Une nostalgie pas comme les autres : conservation et marchandisation des produits alimentaires de l’époque communiste. In Valentina Marinescu, Daniela Rovența Frumușani (coord.), Santé et nutrition dans les médias actuels (pp. 145-166). Bucarest: Ars Docendi. ISBN: 978-606-998-0.
  • Bardan, Alexandra. Vasilendiuc, Natalia. (2019). Representations of the Communist Period in Romanian Digital Communities: A Quest for Online “Displaced Nostalgia.”. In R. Lizardi (coord.), Subjective Experiences of Interactive Nostalgia (pp. 145-166). Frankfurt: Peter Lang. ISBN: 978-1-4331-6245-9.
  • Vasilendiuc, Natalia. Bardan, Alexandra. (2019). Strategies of Social Media Communication on Two Facebook Communities Corupția Ucide and #Rezistența. In I. Iancu, D. C. Balaban și I. Hosu (coord.), Communication. Strategic Perspectives. Proceedings of PR Trend International Conference. 26–27 Feb. 2018 (pp. 143-156). Cluj-Napoca: Accent.
  • Bardan, Alexandra (2018). Industriile culturale în România comunistă, 1970-1989. in O. Nasui (coord.), Noii industriaşi, creativii 03 (pp. 78-85). București: PostModernism Museum. ISBN 978-606-94719-1-3.