Admitere Masterat

Modă, publicitate, consum

Prezentare generală:

Cel mai nou masterat din cadrul FJSC este masteratul Modă, Publicitate, Consum, acreditat conform Hotărârii Consiliului ARACIS din 29.04.2021, inițiat și coordonat de Lector univ. dr. Dan Podaru.

În decembrie 2021, cea de-a cincea gală a Premiilor Senatului organizată de către Universitatea din București (UB), a adus un premiu important pentru noul program de studii masterale al FJSC, „Modă, Publicitate, Consum” – premiul pentru „cel mai inovator program postuniversitar” în domeniul Științelor Sociale.

Programul nostru s-a bucurat de o receptivitate foarte ridicată în rândul absolvenților de facultate, în prezent fiind urmat de 37 de masteranzi. Pentru acest program a fost cea mai acerbă concurență pentru un loc bugetat la FJSC.

Masteratul își propune să ofere studenților o nouă direcție multidisciplinară, cercetarea modei și a fenomenului impus de aceasta presupunând multiple abordări, atât sociologice, istorice, artistice, cât și din punctul de vedere al comunicării fenomenului.

„Am gândit acest masterat ca o formă duală în care să împletim abordarea universitară, cu arii de studiu precum sociologia luxului, semiotica publicității, istoria modei, istoria costumului, cu abordarea practică, prezentată de profesioniști din zona industriilor creative și a industriei modei prin ateliere tematice, practice. Studenții s-au întâlnit cu creatori de modă precum Matei Corvin, oameni din zona agențiilor de publicitate și PR precum Ana Șerbănescu, Elena Prodan și cu oameni din zona creativă, a social media, precum Corina Băcanu, influencer și timp de 15 ani director de creație al mai multor agenții de publicitate de prestigiu. Studenții au întâlnit în cadrul atelierelor și artiști plastici precum Bogdan Lascăr și Ioan Nemțoi. Nu în ultimul rând, masteranzii au interacționat și cu experți din zona dreptului specializat pe aria proprietății intelectuale, precum avocata Tatiana Onofrei Manolache etc.”, spune prodecanul Dan Podaru, inițiatorul și coordonatorul masteratului.

Programul are un corp didactic format din profesori ai facultății și profesioniști ai domeniului modei și publicității. Coordonatorul programului, lect. univ. dr. Dan Podaru, susține că masteratul Modă, Publicitate, Consum „vine în întâmpinarea studenților și tinerilor în general cu o abordare teoretică solidă, dinamică și răspunde nevoilor actuale de înțelegere și cercetare impuse de societatea contemporană și de cerințele ei”.

Pagină de Instagram

Admitere 2024

Înscrierile vor avea loc online, între 1 și 16 iulie 2024.

Procedeul de admitere în acest an constă în:

1) Probă scrisă
Eseu de motivație (2-3 pagini) care se depune la înscriere.

Eseul va cuprinde următoarele elemente: prezentarea candidatului/candidatei (studii, stagii de practică sau de internship în domeniul modei sau al comunicării, experiență profesională, activități de voluntariat), argumente în favoarea opțiunii pentru programul de masterat, posibile teme practice/de cercetare care ar putea fi dezvoltate în cadrul studiilor, bibliografie selectivă de specialitate.

2) Probă orală
Prezentarea eseului de motivație.

Referințe presă

Alte detalii referitoare la programul de masterat puteți regăsi pe link-urile de mai jos:

gandul.ro    mediaflux.ro     unibuc.ro   stiripesurse.ro  

antena1.ro

Bibliografie selectivă

Moda, ca industrie creativă sau ca abordare culturală a curentelor sociale, va rămâne unul dintre cele mai atractive și fascinante domenii. Această fascinație ne îndeamnă să descoperim care sunt mecanismele din spatele iluziilor și conexiunile pe care moda le dezvoltă cu atât de multe alte domenii.
Tocmai acest lucru îl reușesc autorii volumului Modă, Publicitate, Consum – să deconspire într-o manieră comprehensivă care este relația dintre modă și multe dintre ariile pe care le inspiră și de la care se inspiră: sociologia, comunicarea, perspectivele filosofico-antropologice. Studiile prezintă relaționarea cu moda prin diverse canale de comunicare și chiar impactul publicității asupra modei ca industrie și al modei ca trend asupra publicității.

– Ionuț Datcu, CEO WOPA Communication Group

Raport A.R.A.C.I.S

Plan MModa 2022-2024 anul I

Plan MModa 2022-2024 anul II