Asistent univ. dr. Oana-Maria CĂLIN

oana.calin@fjsc.ro

Asistent univ. dr. Oana Maria CĂLIN

Departamentul de Jurnalism

Oana Maria Călin a absolvit studiile în economia mediului (Academia de Studii Economice, București) și are studii masterale de comunicare managerială și resurse umane (SNSPA, București). Are diferite certificări în domeniul managementului de proiect (PMP-PMI), resurse umane (Belbin, LIFO, formator), dinamică de frup(Ulab MIT),  și antreprenoriat (EMPRETEC). Teza de doctorat susținută este în domeniul antropologiei culturale, având subiectul ”Reinventarea tradițiilor românești în contextul new media” (Școala Doctorală în Științele Comunicării, Universitatea din București).

Predă din anul universitar 2016-2017 la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (management de proiect, gândire antreprenorială, introducere în sistem mass-media, organizare de evenimente) și din anul universitar 2023-2024 la Facultatea de Administrarea Afacerii (comunicare și negociere în consultanță, managementul relațiilor publice în resurse umane).

E-mail: oana.calin@fjsc.ro, oanamariaedu@gmail.com

Facebook

 
 
 
Consultaţii: Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, Complex „Leu”, B-dul Iuliu Maniu nr. 1 – 3, Corp A, Etaj 6, Sector 6, Bucureşti

Biografie

Experiență profesională

2023 – prezent – design de proces de învățare online pentru antreprenori în echipa Startarium, parte din Impact Hub Bucharest

2002 – prezent – trainer, consultant business pentru companii private din Romnânia în proiecte de dezvoltare personală și profesională a angajaților (subiecte din sfera comunicării, eficienței personale, management de echipă, Teambuilding, servirea clienților, leadership)

2016-2017 – Team leader în DC4AC – proiect ERASMUS de susținerea dublei cariere pentru sportivi – pregătirea echipei olimpice de canoe feminin pentru dobândirea competențelor antreprenoriale

2007-2021 – manager de proiect, teamlider în Noaptea Cercetătorilor Europeni, proiect finanțat prin programul Marie Courie de către Comisia Europeană pentru promovarea științei și cercetătorilor

2010-2013 – manager de product POSDRU – proiect educațional de creșterea abilităților antreprenoriale pentru tinerii din 3 regiuni ale României

Activitatea non-profit

2019 – vice-președinte în asociația AIESEC Alumni Romania

2012-2014 – manager de proiect “5Științe” – elevii din liceele bucureștene interacționat cu cercetători din 5 domenii de cercetare diferite, iar rezultatele proiectelor lor erau prezentate în cadrul evenimentului Noaptea Cercetătorilor Europeni

2012 – membru fondator în comunitatea antreprenorilor sociali Impact Hub Bucharest

2010 – 2024 – președinte Asociația INVENIO

1998 – 2002 – membru în asociația studențească AIESEC (manager de proiect, trainer local, național și internațional)

Interese de cercetare şi de predare

  • Gândire antreprenorială
  • Management de proiect
  • Tradiţii şi ritualuri în context new media

Publicații importante

  • Calin, O. (2023). From Online Community to Entrepreneurship in Romanian Handicraft Sewing Tradition. Transnational Business and Management, 1(2), 115–130. https://doi.org/10.33182/tbm.v1i2.3226
  • Vasilendiuc, N., Călin, O.M.(2023). Ghid de management de proiect pentru studenții la Comunicare: București, Editura Tritonic
  • Nicola, A., Călin, O., Anghel, G., Oprea, B. (2023). Romania: Four development phases, one struggle to survive in
a liberal market. În: Dobek-Ostrowska, B., Kleut, J. (eds.) Media Systems in Balkan Countries: Context and Dynamics of Changes. În Dobek-Ostrowska, B., Głowacki, M. (eds.). Studies in Communication and Politics. Volume 18, Berin: Peter Lang. pp. 125 - 148, DOI 10.3726/b21232
  • Călin, O.M (2022). De la șezătoare la comunitate online. Revitalizarea tradițiilor românești prin social media. Editura Etnologică, București
  • Călin O.M. (2019).Tradition, Communities and Social Media: How Tradition of Sewing Romanian Blouse Moved from Offline Gatherings to Online Communities. Styles of Communication, 11(1), 84-105
  • Călin O.M. (2019). The role of new media în reinvention of traditions. Revista Româna de Jurnalism și Comunicare, XVIII (59)