Lector univ. dr. Horea-Mihai BĂDĂU

horea.badau@fjsc.ro

Lector univ. dr. Horea-Mihai BĂDĂU

Departamentul de Jurnalism

Doctor în Științele Comunicării (Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, 2011), Licențiat în Jurnalism la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, Master în Științele Comunicării, la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, Absolvent, Departamentul pentru pregătirea personalului didactic, Facultatea de Psihologie şi Asistenţă Socială, Universitatea din Bucureşti

Formator acreditat ANC; Lector universitar doctor la Universitatea din București; Profesor-cercetător la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, Franța (cursuri de Comunicare în Rețelele Sociale la anul III Licență, Master 1 INFOCOM, Master 2 DISTIC, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSI); Cercetător la Laboratorul Sic.Lab Mediteranee Nisa-Toulon http://siclab.fr/membres

E-mail: horeabadau@gmail.com
Facebook: Horea Mihai Badau https://www.facebook.com/lectorHoreaMihaiBadau

Blog: http://horeabadau.ro

Biografie

Peste 50 de participări la conferințe internaționale cu cercetări pe temele: Inteligența Artificiale și comunicarea online, Universuri semantice pe Instagram, Comunicare vizuală versus text în rețelele sociale.
La ultima dintre ele, cea mai importantă Conferință Științifică Europeană despre Inteligența Artificială: “Donnees geospatiales, intelligence artificielle et developpement”, organizată de Universitatea din Bordeaux și UNESCO, la Bordeaux, 14-15 martie 2019, am fost invitat să-mi prezint ultimele cercetări despre rolul și efectele algoritmilor dotați cu Inteligență Artificială asupra proceselor de comunicare din rețelele sociale. La Conferință au participat cei mai importanți cercetători din domeniu, din Europa, dar și din Mexic, Brazilia, Statele Unite etc. Am fost singurul român invitat. 

Participare la trei granturi academice câştigate prin competiţie, proiecte internaţionale/ granturi cu finanţare internationala

Invitat la două universități de prestigiu din străinătate, titular de curs finalizat prin evaluarea studenților și evaluare de către studenți :
2014 – prezent: Enseignant-chercheur la Universitatea Sophia Antipolis din Nisa, titlular al cursurilor de Comunicare Online și Rețele Sociale la anul III Licenta, Master 1 INFOCOM, Master 2 EMIC, Master 2 CCOSII, UEL
2017 – Profesor-invitat la Universitatea Franche-Comte, Montbelliard, Franta, Master 1 Produits et Services Multimedia, Master clasa A+.

Activitate profesională extra-didactică: 10 ani de presă și PR online (prezentare selectivă) 
Consultant PR Social Media în domeniile comercial și politic, Editor şi Editor-coordonator Realitatea TV Bucureşti, Realizator talk-show, Radio France Internationale, Redactor-şef şi Project Manager, portalul www.apropo.ro, Mediafax, Mediapro Grup, Editor-coordonator publicaţii Romexpo şi Topaz, Reporter special EVz, Reporter știri Radio Delta RFI etc.

Activitate în domeniul non-profit
o 2005 – 2014: preşedinte Asociaţia Consumatorilor de Media, asociație care a militat pentru respectarea valorilor din Codul Deontologic al Presei

Interese de cercetare şi de predare

  • Inteligența Artificială și comunicarea online
  • PR Social Media
  • Jurnalism Online

Publicații importante

  • Tehnici de comunicare în Social Media, 2011, Editura Polirom, Iași
  • Manual de Jurnalism Online, 2015, Editura Tritonic, București
  • Prima Teorie Social Media a unui cercetător român ("Abandonarea afabetului de tip text si comunicarea prin imagini"), validată la cel de-al XX-lea Congres al Societății Franceze de Științe ale Informației și Comunicării, de la Toulon și publicată în volumul “Vers une Culture Medi@TIC” editat de SFSIC, în urma Congresului, la Editions l’Harmattan, 2015
  • Prima Cartă Etică a Rețelor Sociale publicată în Revue Francaise des Sciences de l”Information et de la Communication, cea mai prestigioasă revistă științifică franceză în Științele Comunicării
  • Universurile semantice românești în rețelele sociale. Studiu de caz pe Instagram în volumul Unitatea Limbii și Culturii Române, Editura Academiei Române, 2018
  • Un Cod Etic al Rețelelor Sociale : principii și soluții etice pentru comunicarea online, în volumulRomânia Digitală, Editura Club România, București, 2018
  • Noul jurnalism si nevoia unui Cod Etic in Social Media, în volumul Independenta media si libertatea de exprimare, 2016, ISBN: 978-606-749-207-1, Editura Tritonic, București. 2016
  • Social Representations in Public Relations in Social Media, Coautor, Editura Cambridge Scholars Publishing, UK
  • Mapping Media Accountability – in Europe and Beyond, Coautor, Editura Halem, Koln, 2011,
  • L*abandon de l*alphabet ecrit en faveur de la communication visuelle, în volumul Vers une Culture Medi@TIC, Ed. L*Harmattan, Paris, 2015
  • Culture profesionnelle versus practiques journalistiques dans la presse roumaine, Lucrare 11 pagini – vol. „Models of, Models for Journalism and Communication” – Ed. Ars Docendi, Bucureşti,
  • ’’L*apprentissage non-supervise des algorithmes dotes avec Intelligence Artificielle limite ou encourage la creativite ?’’ Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric, 17 (2)Ț 112 – 127, 2019
  • ’’Les journalists remplacent la verité par le mensonge, sous la pression des reseaux sociaux’’ - Journal of Media Research, vol. 10 Issue 2, (28), iulie 2017
  • ’’Les enjeux éthiques de la communication de l’information d’actualité sur les blogs et réseaux sociaux. Une proposition de charte’’ – Revue Francaise des Sciences de l’Information et de la Communication, nr. 12, ianuarie 2018
  • „Communication politique et réseaux sociaux: les élections présidentielles 2014 en Roumanie sous la loupe de Twitter et de Facebook” – în numărul 2 al revistei Communication, Technologies et Développement(http://www.comtecdev.com), 2015, Universitatea Bordeaux-Montaigne și UNESCO
  • „Le passage de l’alphabet écrit à l’alphabet oral sur les reseaux sociaux”, in Journal of Media Research - Revista de Studii Media, Universitatea Babeș Bolyai, Cluj – Napoca, 2015
  • „Social Representations in Social Media”, Lucrare 9 pagini, Interstudia, Semestrial Review of the Interdisciplinary Centre for Studies of Contemporary Discursive Forms, CNCS- B+, Ed. Alma Mater Publishing House, Bacău, România, ISSN 2065 – 3204
  • „Culture profesionnelle versus practiques journalistiques dans la presse roumaine”, Lucrare 14 pagini, Revista Română de Jurnalism şi Comunicare, nr. 1, 2010, CNCS, B+, Editura Universităţii Bucureşti.
  • „Cultură profesională şi Social Media”, Lucrare 8 pagini – vol. Cultura şi presa în spaţiul european, Ed. Dunărea de Jos, Galaţi.