Conf. univ. dr. Antonio MOMOC

antonio.momoc@fjsc.ro

Conf. univ. dr. Antonio MOMOC

Departamentul de Antropologie culturală şi Comunicare Decan FJSC - feb. 2020 - feb. 2024

Doctor în SociologieFacultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, Univ. din București, 2008
Bursier Fulbright – Visiting Professor Ohio University, E.W. Scripps School of Journalism, 2022
Master în Ştiinţe Politice – SNSPA, Facultatea de Științe Politice, 2005
Master în Ştiinţele Comunicării – Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2002
Licenţă în Ştiinţe PoliticeFacultatea de Ştiinţe Politice, Univ. din București, 2002
Licenţă în Jurnalism – Universitatea din Bucureşti, FJSC, 2000
Bursier post-doctoral FSE (2010-2013) cu o mobilitate la LUISS Universita Guido Carli din Roma, (februarie-mai 2012).
Bursier SUSI, Ohio University, E.W. Scripps College of Communication, Athens, SUA, 2013.

Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?hl=ro&user=MddV6pQAAAAJ
ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-9800-9892
Research gate: https://www.researchgate.net/profile/Antonio-Momoc
E-mail: antonio.momoc@fjsc.ro
Web: www.antoniomomoc.ro

Interese de cercetare şi de predare

  • Jurnalism politic, dezinformare și fake news
  • Marketing şi PR politic
  • Publicitate electorală
  • Populism și Iliberalism
  • Media și Comunicare politică
  • Digital Media
  • Istoria sociologiei româneşti

Cărți publicate

  • Capitolul Crizele majore ale presei și comunicării publice din România: financiară, tehnologică, pandemică, în Romina Surugiu, Adriana Ștefănel, Nicoleta Apostol (editoare), 30 DE ANI DE ÎNVĂȚĂMÂNT JURNALISTIC ȘI DE COMUNICARE ÎN ESTUL EUROPEI, Tritonic, București, 2021:97-113, ISBN 978-606-749-580-5
  • Capitolul Comunicarea publică în pandemie. Dezinformare, fake-news, infodemie, în Sorin Bocancea (coord.), COVID-19, Dimenisuni ale gestionării pandemiei, Ed. Junimea, Iași, 2020:255-272, ISBN 978-973-37-2395-0
  • Capitolul Ceaușescu și comunismul în imaginarul tinerilor, în Anneli Ute Gabanyi, Alex Muraru, Daniel Șandru (coordon.), După 30 de ani. 1989. Învinși și învingători, Polirom, Iași, 2020:609-622, ISBN 978-973-46-8016-0
  • Capitolul Particracy against Democracy, în Ana Adi, Darren Lilleker (Editors), Romania’s 2017 anti-corruption protests: causes, development and implications, Ed. Quadriga, Berlin, 2017: 12-17, ISBN 978-3-942263-48-1
  • Capitolul Populist and neo-populist candidates in the 2009 and 2014 presidential elections in Romania. A media coverage analysis în Sai Felicia Krishna-Hensel (Editor), Authoritarian and Populist Influences in the New Media, Publisher: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017: 65-83, 206 pagini, ISBN-13: 978-1472488541, ISBN-10: 1472488547
  • Capitolul Populist candidates and social media marketing during the 2009 Romanian presidential campaign, în Dobek-Ostrowska, Boguslawa / Garlicki, Jan (eds.) Political Communication in the Era of New Technologies, Peter Lang Edition, 2013: 203-212, ISBN 978-3-631-64411-9, ISBN-10: 3631644116
  • Comunicarea 2.0. New media, participare și populism, Ed. Adenium, Iași, 2014, ISBN: 978-606-8622-29-3, pagini: 271.
  • Capcanele politice ale sociologiei interbelice – Şcoala gustiană între carlism şi legionarism, Curtea Veche Publishing, Bucureşti, 2012, ISBN 978-606-588-270-6, pagini: 414
  • Bișnițari, descurcăreți, supraviețuitori, volum coordonat împreună cu Zoltan Rostas, Ed. Curtea Veche, Bucureşti, 2013, ISBN 978-606-588-628-5
  • Capitolul “România, țara userilor fericiți” în Șandru, Daniel și Bocancea, Sorin (coord.) Mass-media și democrația în România postcomunistă, ediția a II-a, Institutul European, Iași, 2013: 435-450, ISBN 978-973-611-988-0
  • Capitolul “Romanian Parliamentarians on social media. Mobilizing voters at the poll in the 2012 parliamentary campaign” în Pătruț, Monica, Pătruț, Bogdan (editori), Web 2.0 in Education and Politics. The Social Media Revolution, Ed: Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, 2013: 422-448, ISBN: 978-3-8473-2425-6

Articole științifice