Misiune/Obiective:
Acest program este primul program de masterat din FJSC si singurul din ţară de acest profil. A fost conceput şi elaborat ca răspuns la nevoile pieţei presei din România. Programul este deschis absolvenţilor de învăţământ superior cu diplome în învăţământul jurnalistic, sociologic, economic, socio-psihologic sau în ştiinţe politice. Programul oferă competenţe în gestionarea resurselor organizațiilor de presă, în distribuţie şi promovare, în jurisprudenţa mass-media, în comunicarea internă şi în comportamentul organizaţional.
Competenţele profesionale ale absolventilor acestui program sunt: capacitatea de a concepe proiecte şi de a le derula; capacitatea de a discerne elementele constitutive ale analizei de management; capacitatea de a crea şi de a dezvolta strategii de management; capacitatea de a lucra şi de a gestiona o echipă; iniţiativa şi spiritul antreprenorial.
Program/Cursuri:
Managementul general; Marketing online; Strategii de comunicare în organizaţia media; Management de proiect; Organizare redacţională şi strategii editoriale în presă; Marketing în mass-media; Managementul instituţiilor media; Discursul media; Producţie în televiziune; Gestiunea trusturilor; Studii de piaţă pentru lansarea unui produs media.
Admitere 2023
1. Proba scrisă: proiect de cercetare sau practic din profilul programului masteral. Se depune la înscriere.
Candidatul va întocmi o propunere de proiect de cercetare sau de proiect aplicativ în domeniul managementului în instituţiile mass-media sau în media online.
Pentru proiectul de cercetare
Textul va cuprinde între 4-6 pagini, va fi redactat cu diacritice, corp 12, Times New Roman, la un rând distanţă, format A4 şi va conţine:
Se recomandă utilizarea stilului APA în citare şi în redactarea bibliografiei. http://www.apastyle.org/learn/tutorials/basics-tutorial.aspx
Criteriile de notare la proba scrisă: competenţa lingvistică, acurateţea utilizării instrumentelor de cercetare/acuratețea etapelor descrise pentru realizarea proiectului aplicativ, coerenţa textului, originalitatea demersului propus, posibilitatea de transfer către industrie a rezultatului final.
Pentru proiectul aplicativ
Textul va cuprinde între 4-6 pagini, va fi redactat cu diacritice, corp 12, Times New Roman, la un rând distanţă, format A4 şi va conţine:
Bibliografie orientativă recomandată
2. Proba orală: interviu.
Candidatul va prezenta argumentele legate de motivaţia participării la programul de masterat ales şi va susţine în faţa comisiei propunerea de proiect de cercetare sau de proiect practic din domeniul managementului instituţiilor mass-media sau media online.
Criteriile de notare la proba orală: exprimarea logică, alegerea şi organizarea coerentă a argumentelor, competenţele lingvistice.